Dzieci przyniosły na zajęcia swoje ulubione prace. Bardzo chętni opowiadały o nich, mówiły w jaki sposób zostały one wykonane, dlaczego są dla nich tak ważne. Po wspólnej rozmowie dzieci zrozumiały, że każde z nich jest autorem swojej pracy, ponieważ została ona stworzona samodzielnie i według ich pomysłu. Bardzo chętnie młodzi artyści przyporządkowali pracom swoje imiona i nazwiska. Byli bardzo ciekawi w jakim celu będą użyte chustki, szaliki i kominy. Po zakryciu oczu i ponownym ich otwarciu byli zaskoczeni zmianą jaka nastąpiła w wystawionych przez nich pracach – zostały pozamieniane podpisy pod pracami. Część dzieci była smutna i twierdziła, że sprawiło im to przykrość, inni byli zdenerwowani i od razu próbowali „właściwie” uporządkować podpisy pod pracami plastycznymi. Ta gra pozwoliła uczniom zrozumieć, że zabieranie cudzych pomysłów i przedstawianie ich jako swoich jest niedopuszczalne. Dzieci chętnie wymyślały sposoby na podzielenie się swoją twórczością.Praca w parach poszła im znakomicie. Bez problemu odszyfrowały autorów i tytuły zamieszczone w tekście. Zajęcia bardzo się dzieciom podobały 🙂 zrozumiały co to jest plagiat, cytat i to, że to one mają prawo decydować kiedy i z kim dzielą się swoją twórczością.
Sylwia Rosikoń